آن شرلی با موهای زیتونی

آن شرلی با موهای زیتونی

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار
آن شرلی با موهای زیتونی

آن شرلی با موهای زیتونی

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

نماز برای پدر ومادر

یه نمازی هست میگن خیلی خوبه که تو شبهای قدر برای پدرمادر ها خونده بشه .

من دیشب هم برای پدرمادر خودم خوندم هم پدر مادر همسرم

واما نماز

دورکعت نمازه.رکعت اول بعد از حمد 7مرتبه توحید رو میخونی .رکعت دوم هم همینطوری هست وبعد از تشهد وسلام 70مرتبه "استغفراله واتوب الیه"

ایشاله که همه پدرمادر ها از دست بچه هاشون راضی باشن.


نزدیکای خونمون یه مسجد تازه ساز هست فکر کنم این شبها اولین مراسم هایی هستند که تو این مسجد گرفته میشه.جلوی مسجد یه پارچه سیاه بزرگ زده بودن روش نوشته بودند:در این مسجد عزاداری لیالی قدر برگزار میشود

جلل الخالق

مگه این شب ها همون شبهایی نیستند که خدا گفته بهتر است از هزار ماه.دراصل شبهای قدر شبهای مبارکی هستند بخاطر شهادت حضرت علی برای ما شدند شبهای قتل

خوب این احترام به حضرت علی هست و همه میپسندیم

اما دیگه یادمون میره خود شب قدر رو. شبی که تنزل الملایکه والروح فیها باذن ربهم .ملایکه وروح به اذن خدا میاند ودران سلامتی هست تا سپیده صبح


باخودم گفتم عجب تحریفی تو این اسلام شده 

متاسفانه من چیز زیادی از دینم نمیدونم .دنبالشم نرفتم که بدونم اما میدونم که دین خدا یه دین همش گریه وعزاداری نیست

یه بار که با یه پیر سرد وگرم چشیده ای از ناراحتیام حرف میزدم بهم گفت ببین دختر ادم مومن یعنی ادم شاد تو همیشه تو زندگیت خوشحال باش غصه اینده وحال رو نخور بسپر به خدا

واین همون معنی حسبنا اله هست


حالا تصوری که مردم وماها از مومن بودن داریم گریه وعزاداری هست .انقدر که تفاوتی بین مولودی ومداحی نیست .باید خود مداح بگه اقا برای این شعرم سینه نزنید دست بزنید اونم چه دست زدنی 

اگه دو انگشته دست بزنی با وقار تری

همه ما میدونیم جوانی پر از شور وهیجان هست

خوب این شور وهیجان باید کجا خالی بشه 

من اصلا فیلهای ابکی شبکه جیم تی وی وفارسی وان و... نمیبینم اصلا ماه واره تو خونه نداریم وشایدم هیچوقت نخوام که داشته باشیم اگر تنها استفاده ماه واره دیدن همین فیلمها باشه

اما یکبار خونه خواهرم یکی از این فیلمهای ابکی رو دیدم که یه دختره خدمتکار بهش تهمت زدند از اون خونه رفت و رفت توی خونه همسایه کار کرد از قضا پسرهای این همسایه خیلی این دختر رو دوست داشتند.یه خدمتکار دختر دیگه اونجا بود که به این دختر تازه وارد حسودیش میشد .یه بار پسرای این خونه برای این دختر تازه وارده جشن گرفتن که مثلا اون شب با هم برقصن وشادی کنند(منظور فیلم تا همین حد بود)

خدمتکار حسوده بدو بدو رفت پیش مامان پسرا بهش گفت ببین پسرات با اون دختر چه کار قبیحی میکنند(منظورش این بود جملاتش دقیق یادم نیست)

مادره کفت خوب جوونن دیگه پس باید کجا انرژیشون رو تخلیه کنند

من از کل این ماه واره دیدن ها از همین جمله مادره خوشم اومد .خوب پسرهاشو وجوونیشون رو درک میکرد

من کاری به رقص وال وبلشون ندارم. کارشون رو نه تایید میکنم ونه تکذیب حرفم فقط سر حرف مادره هست

اینکه جوونن باید انرزیشون رو تخلیه کنند



نظرات 1 + ارسال نظر
مگم یکشنبه 6 مرداد 1392 ساعت 16:19 http://magam-khaton.blogsky.com

خیلی اتفاقی به مطلبتون برخورد کردم از نوع نگارش و موضوع و نظرتون خوشم اومد.
با عرض پوزش بدون اجازه البته با ذکر منبع توی وبلاگم گذاشتم.اگه راضی نیستید حتما پیام بذارید خیلی زود برش میدارم.

نظر لطفتونه.
صاحب اختیارید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد