آن شرلی با موهای زیتونی

آن شرلی با موهای زیتونی

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار
آن شرلی با موهای زیتونی

آن شرلی با موهای زیتونی

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

28-

خیلی چیزها هنوز برام حل نشده.چیزهایی که مربوط به اراده خدا و اراده شخص میشه.چیزهایی که مربوط به روزی میشه.چیزهایی که مربوط به انتخاب همسر میشه. 

 

میگیم فلانی قسمت فلانی شد یا نشد.این خواست خداست یا شخص؟ اگر خواست شخصه پس دیگه نمیتونیم بگیم خدایا میسپرم همه چیز رو دست تو.هر چی قسمتمه همون بشه.یعنی خدا نمیتونه(نتوانتستن یعنی نخواستن.نمیخواد) کاری برای ما کنه. باید خودمون بجنبیم واین که ما بسپریم دست اون و خودمون منفعل باشیم اشتباهه.باید بجنگیم ...اگرم خواست خداست که دیگه با عقل جور درنمیاد.هزار ازدواج اشتباه وجود داره نمیشه بگی قسمتش بود دیگه!! خیلیا موقع طلاق میگن منم قسمتم این بود دیگه.چه میشه کرد. یعنی نه اینطرفی بگی  صد در صد با جور در میاد نه اونطرفی بگی

 

چیزی که اینروزها فکرم رو درگیر کرده مسایل مالی و روزی هست.یه مقدار پول من و عزیز داریم.میخوایم یه جا سرمایه گذاری کنیم.راستش از فکر خونه خریدن گذشتیم.چون بنظرم خونه خریدن اشتباهه.یعنی خوابوندن پول و اجاره ای که میگیری کمتر است از حتی سودبانکی هست که به ازای اون قیمت خونه میگیری.تصمیم گرفتیم با پولمون کار کنیم وبعد ها از سود کار خونه بخریم...دیشب که با عزیز داشتیم سرچ میکردیم در مورد کارمون،نمیدونم چرا استرس گرفتم.از اینکه سرمون کلاه بره ،از اینکه کارمون سود نداشته باشه.همه اینها بهم استرس وارد کرد.حتی از اینکه یه روز سر کار نرم هم استرس گرفتم.بعد امروز صبح که تو سرویس بودم و به اینهمه هیجان واسترسی که بخاطر وارد شدن تو شغل جدید و سرمایه گذاری به من دست میده فکر می کردم اخرش به خودم گفتم بسپرش به خدا.روزی رو اون میده.اگه بخواد سود میده .اینجا بود که باز مردد شدم اگر روزی من دست خداست اگر اون میده( یه جمله از حضرت علی تو نهج البلاغه هست میگه روزی شما مشخص هست.اگر بیشتر  درتکاپو باشید یا کمتر  اون مقرره شما بهتون میرسه) چه کاریه من انقدر خودمو به اب و اتیش بزنم.منظورم از اب و اتیش زرنگ بازی و تلاش برای قاپیدن موقعیت های بهتر هست.اگر روزی منه میاد.اصلا این چیزی که تو تعالیم ما هست با اون چیزی که این کتاب های روانشانسی در مورد پولدار شدن و از این حرفها میگن فرق میکنه. 

 

چند روز پیش ها داداشم داشت یه کتابی میخوند میگفت نوسینده یه جا گفته یه هزار دلاری دستم بود و به حاضرین سمینار گفتم کی اینو میخواد همه گفتن: من، من 

یکبار دیگه تکرار کرده یه عده از جاشون بلند شدن و گفتن من من .یه نفرم اومده جلو. اسکناسه رو به همونی که اومده جلو داده.منظور نویسنده این بوده که روزی رو باید بگیری. 

 

اونوقت من نمیفهمم قضیه این جمله که تو قرانم هست و خدا میگه روزی شما مشخص است چیه.بعد یه جا دیگه امام علی میگه حق گرفتنی است.نمیدونم منظورش همین روزی هست . جمله معروفه از تو حرکت از من برکت هم که دیگه همه میدونیم.اگر حرکت کنه ایا بیشتر از اون مقرری میشه ؟؟؟ یا دست خدا هست.یعنی به تلاش شخص بستگی داره یا به خواست خدا.اگر به هر دو بستگی داره تا چه حد.اول باید شخص تلاش کنه بعد اگر خدا دلش خواست بهش سود میده نخواستم تلاشش کشک.

خیلی از اینور اونور سوال کردم به جواب درستی نرسیدم.البته ادم های برجسته ای هم نبودند.صرفا رشتشون علوم قرانی بوده.راستش تا الان کتابی که بتونه این شکاف هایی که تو ذهن من هست رو برطرف کنه هم به تورم نخورده.از سوم راهنمایی که چرا ها در مورد خدا تو ذهنم به وجود اومده این چرا تا الان حل نشده برام

نظرات 5 + ارسال نظر
ح جیمی پنج‌شنبه 8 خرداد 1393 ساعت 22:22

جالب شد

حتما کتابای عین صاد - علی صفایی حائری رو بخونید
انتشارات لیله القدر
یه کتاب جایگاه رزق هم از همشهری شما اصغر طاهر زاده هست که انتشارات لب المیزان منتشر کرده البته من اینو نخوندم ولی خب تعریفشو زیاد شنیدم و همچنین طرف رو

ولی خب مطمئنن این یکی اون یکی دورو بر ما مراجع خوبی نیستن ... صرف رشته هم که ملاک نمیشه ... اتفاقا گاهی همینه همیچن آدم رو میندازن تو هچل فکری که میشه مصداق .... دیوانه یه سنگ میندازه صد تا عاقل نمیتونن در بیارن!!!!

ممنون.تو یه فرصت مناسب میرم دنبالش

زهرا پنج‌شنبه 8 خرداد 1393 ساعت 18:09 http://www.manamzahra.blogfa.com

من با جمله از تو حرکت از خدا برکت موافقم.. هرچی بیشتر تلاش کنی واسه به دست آوردن روزی حلال خدا بیشتر برات میفرسته. واسه منو همسرم که اینجوری بوده.

خداروشکر.صد البته که منطقیش باید همین باشه

گیل ناز چهارشنبه 7 خرداد 1393 ساعت 20:57

گلم بله روزی هر کس مشخص ولی این به این معنی نیست که اگر تلاش نکنی یا کم تلاش کنی همون روزی سببت میشه هر کس به انداز تلاشش روزی میگرّه اگر کمتر گرفت یا نگرفت لابد قسمت نبوده

شاید عادلانه نباشه تلاش بکنه و روزی نصیبش نشه.شاید عادلانه نباشه یک نفر همه عمرشو تو فقر زندگی کنه جایی که تلاش کرده .

بولوت چهارشنبه 7 خرداد 1393 ساعت 15:58 http://maryamak.blogfa.com/

آموزه های دینی سراسر تضاد و غیر منطق هستن. سعی نکن منطق یا دلیل یا مناسبتی بینشون یا ازشون پیدا کنی. هر چی جلوتر بری اوضاع بدتر میشه. غوز کردن تو این مسائل فقط فکر رو پریشون میکنه.
به قول یه بزرگی دین از اونجایی شروع میشه که عقل نمیتونه به سوال ها جواب بده.
یا ما احتیاج داشتیم تمام مشکلات رو به کسی ربط بدیم و اون کس خداس!
آدم اگه بخواد راحت باشه باید سعی کنه در بهشت نادانی باقی بمونه. جای امن و کم دردسریه. اونم تو جامعه ی شدیدن دین زده ی ما.

مولانا هم گفته دین اولش با عقل شروع میشه.بعد به یه جاهایی میرسی که عقل جواب نمیده و باید با دل و عشق بری جلو.بنظر من این مدل سوال ها تو همون حیطه عقل هستند.من عادی تو اصول اولیه اش هنوز با عقلم جواب پیدا نکردم.هنوز پله اولم.اونجایی که باید عقل جواب بده.اما هنوز عقل جواب نداده

بولوت چهارشنبه 7 خرداد 1393 ساعت 15:51 http://maryamak.blogfa.com/

روزی دست خداس؟ پس چرا این خدا روزی میلیون ها کودک افریقایی و هندی که هر روز از گرسنگی میمیرن رو نمیده؟

دقیقا همین.و وقتی به این نتیجه رسیدم با خودم گفتم پس انگار خدا زیاد دخالت نداره.باید خودت دست به کار بشی.اما بعدش میدیدم انگار صد در صد هم بیکار نیست خدا.یه جاهایی دست داره.اما اصلا حد و حدود رو نمیدونم.ضمن اینکه وقتی به خودم میگم خدا کمک میکنه اروم میشم.اما اگر خدا رو حذف کنم استرس میگیرم.استرس شکست خوردن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد